ТАРАС ШЕВЧЕНКО У CHATGPT

Ключові слова: Тарас Шевченко, ChatGPT, інформаційні ресурси про Шевченка, інокомуніканти, новітні технології у навчанні, тести про Тараса Шевченка

Анотація

В с т у п . У статті розглянуто можливе використання ChatGPT як одного з новітніх застосунків у навчальному процесі інокомунікантів. На прикладі постаті Тараса Шевченка продемонстровано переваги та недоліки роботизованої програми в академічному середовищі. Зосереджено увагу на тому, які відповіді генерує застосунок штучного інтелекту і як отримані запити можна аналізувати на заняттях зі студентами.
М е т о д и . Для аналізу того, як вивчати Тараса Шевченка за допомогою ChatGPT 3.5 в іншомовній авдиторії, було застосовано загальнонаукові, лінгвістичні та лінгводидактичні методи. Використана система методів та прийомів дала можливість отримати відповідь на питання: як і чи варто застосовувати ChatGPT у навчальному процесі з інокомунікантами.
Р е з у л ь т а т и . Ознайомившись із науковими розвідками про Тараса Шевченка, спробувавши використати програму штучного інтелекту ChatGPT 3.5 на занятті зі студентами-філологами, які мають іноземне громадянство, тобто апробувавши новітню модель в освітньому процесі, ми дійшли висновків, що у процесі роботи з відповідями з чату викладач доповнює, коригує відповіді та скеровує студента до опанування та осягнення філософії життя та творчості Тараса Шевченка.
В и с н о в к и . Проаналізовані матеріали засвідчили, що використання моделі ChatGPT в навчальному процесі інокомунікантів має певні застереження: застосування технологій штучного інтелекту вимагає попередньої підготовки викладача та впровадження інструкцій та норм. Без супроводу викладача студентові буде вкрай важко осягнути постать Тараса Шевченка й таким чином поглибити свої знання про Україну.
К л ю ч о в і с л о в а : Тарас Шевченко, ChatGPT, інформаційні ресурси про Шевченка, інокомуніканти, новітні технології у навчанні, тексти про Тараса Шевченка.

Список використаних джерел
Байбакова, І. М., & Гасько, О. Л. (2023). Плюси та мінуси використання мовної моделі ChatGPT у навчальному процесі. Інноваційна педагогіка. 1(64), 104–107. http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/2023/64/part_1/20.pdf
Микешин, М. Й. (1982). Спогади про Тараса Шевченка. Дніпро, 339–343. http://litopys.org.ua/shevchenko/spog75.htm
Палінська, О. (2014). Художні тексти у процесі вивчення іноземної мови: комунікативний аспект (на матеріалі творів Т. Шевченка). Българска украинистика. Софийски университет "Св. Климент Охридски". Брой 4, 96–103.
Редько, В. Г., Полонська, Т. К., Басай, Н. П. (2013). Лінгводидактичні засади навчання іноземної мови учнів старших класів загальноосвітніх навчальних закладів: навчально-методичний посібник. Педагогічна думка.
Швець, Г. (2014). Тексти про Т. Шевченка та Шевченкові тексти в практиці навчання української мови іноземців. Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Серія: Філологічні науки, 12(289), 44–49. https://evnuir.vnu.edu.ua/bitstream/123456789/5989/1/11.pdf
ChatGPT – Release Notes. https://help.openai.com/en/articles/6825453-chatgptrelease-notes

Опубліковано
2025-01-21